American Honey, 2016

Tür: Dram
IMDb: 7,1
Yönetmen: 

Merhaba, çok uzun zamandır sadece kendimi dinlediğimi fark etmediniz umarım. Hemen sabah olsun diye erkenden uyudum dün gece, buralara her zaman sabahın köründe bir şeyler karalamaya bayılıyorum. Dünyanın bu kadar güzel bir yer oluşundan mı kaynaklı bilmiyorum, güzel olan her şeyin acı verdiğini okumuştum bir yerlerde. Film de güzelliğini hissettirerek üzdü beni. Bu sıra üzülmek için yer arıyormuşum gibi geliyor. 


Star, ölü yıldız. Hayatını devam ettirebilecek gücü kendisinde nasıl buluyor diye hayranlıkla izlediğim esas kızımız. Bir şeylerin devam etmesi için gerekli en önemli şeyin para olduğunu söyleyen çok fazla insan tanıdım, hiçbirisiyle devamlı bir arkadaşlık kuramadım elbette. Bir yerlerde tıkandı bağlarımız, görüşmedik. Sevmedik birbirimizi, Star'ı içine hapseden şey tabii ki para değildi. Hayat, bir yerde sadece aşktan ibaret olabiliyor. Bir yerde deliler gibi kendinizden ödün verebiliyorsunuz, üzüleceğinizi bilseniz de sizin yaşamanız için gerekli her şey karşınızdaki insanda birikmiş gibi gelebiliyor.

Bir yer: tık tık


Üst düzey zorlayıcı hayatında Jake ile karşılaşıyor. Jake ve tutarsız onlarca hareketine anlam vermeye çalışmaktansa Star'ın neler hissedebileceğini düşünüyorsunuz bütün o sahnelerde. Amerikalı bir grup gencin kapı kapı dolaşıp dergi satmaya çalışmaları, hayatlarını bir şekilde devam ettirmek istedikleri için yaptıkları tuhaflıkları biraz şaşırarak izleyeceksiniz bence. Andrea Arnold'ın İngiliz bir yönetmen olup nasıl bu kadar Amerikan ruhunu yakaladığına da şaşırmış olacaksınız film sonunda. 

Gençliğin milyonlarca iniş çıkışa sahip olduğunu, her birisinde yeni tecrübeler edineceğinizi, hayatın her evresinde gülemeyeceğinizi, mutlu olmak için aslında çok az sebep aramanız gerektiğini, aşkı ve Star'ı unutmadan izleyiniz.

0 Comments