Les Amours Imaginaires, 2010

Tür: Dram, Romantik
ImDb: 7,1
Yönetmen: Xavier Dolan
Oyuncular: Xavier DolanMonia ChokriNiels Schneider

“Tek gerçek, mantığın ötesindeki aşktır.”


Bazı filmler vardır diyebileceğiniz kaç film var bilemiyorum ama bu gerçekten bazı filmlerden. Xavier Dolan'ı tanıdığım film olarak tarihte yerini aldı, zamanın akışına bırakmayıp kendimize yük edindiğimiz her şeyi aslında bir gün farkında olmadan omuzlarımızdan bırakmış olabileceğimizi hatırlatıyor. İki insanın aynı kişiye tutulmasından kaynaklı yaşadıkları karmaşık durumların ne gibi etkileri oluyor o kadar güzel aktarmış ki, sen gönüllerin yönetmeni olacaksın sevgili Dolan! 


Elbette sigara övülecek bir şey asla değildir ama Marie'nin her sigara yakışında ve sigara ile ilgili aşağıdaki söyledikleri sigara içmeyen birisini bile etkileyebilir.


"Sigarayı seviyorum. sigara içmek sanki unutmak gibi. Moralim dibe vurduğunda sigaram elimdeki tek şeydir. Yakarım, tüttürürüm ve sesimi keserim. Böylece duygularımı saklarım. Sigara duyguları saklar. Mentollü ve vanilyalı sigaralar vardır. Bazı insanlar sever mentollü sigaraları, vanilyalı sigaraları, çikolatalı sigaraları sigaralı sigaraları. Sigara benim delirmemi engeller. Beni hayatta tutar. Beni ölene kadar hayatta tutar."


"Çünkü ben zayıf biriyim ve eğer birine çok fazla değer vermişsem benim için o daima haklıdır."


Her şey olup biterken, zamanın sizi nasıl beklediğinden habersiz. Belki arafta, belki en mutlu olduğunuz anlarda. Nerede karşılaşacağınızın belli olmadığı, aslında unutamadığınızı sandığınız tüm her şeyi unuttuğunuzu ona olan heyecanınızla anlamanız. Bunun için onu en farklı yerde tutmanız, ama onun sizin yanınızda durmak istemeyişi. Bu filmi seneler önce başucu filmi yapıp taslaklara atmışım, şimdi açıp bunları ekledim. İnanın geleceği görebilseydim her şey daha farklı olurdu, yine de en değerli günlerinizi yaşıyor olabilirsiniz.  

Her soundtrack bir video klip gibi, inanılmaz özenli bulduğum sahneler ve o sahnelerde kaybolduğum anlardan oluşuyor film benim için. Teşekkürler Dolan. 

"Önemli olan sabahları birisiyle uyanmaktı.
Aynı yastığa baş koymaktı. Önemli olan yastıktı.
Kötü adamlar geldiğinde onun orada olduğunu bilmek.
Mecazi anlamda tabi. Kötü adamlar asla gelmez.
Rüzgar eserken karnının tok ve sevdiğinin yanında olması nefesinin sıcaklığını omuzunda hissetmek. 
İşte bu kadar.
Yastık."


0 Comments