Candy, 2006

Tür: Dram, Romantik
ImDb: 7,2
Yönetmen: Neil Armfield
Oyuncular: 

Film izlemek hakkında ne düşünürsünüz bilemiyorum ama ben, güzel filmlerin hep güzel şeyler hissettirdiğinden eminim. Hayatımın geri kalan tahmini süresinde güzel film izlemek için çok büyük çaba harcayacağım. 
Hem izleyince büyüyorsun, fena mı?

Evet, elbette Candy. Hayatımızın efsaneleri haline getirdiğimiz filmlerden biri. Ne unutabiliriz ne de izlemekten bıkarız. Daha on sekizime yeni girmişken keşfettim bu filmi. Asla arkada bırakmam, o hep benimle. Kalbimin böyle değişik atmasına sebep olan nadir filmlerden. 



Yönetmen koltuğunda Neil Armfield oturuyor ve dünyanın en güzel kadınını baş rolde oynatmış. Girişinin ne kadar iddaalı olduğu buradan belli, Abbie Cornish; hayatımda gördüğüm en güzel sarışınlardan. Hayatta, karar veremeyeceğiniz çoğu alışkanlıklarınız oluyor, burada eroin bağımlılığıyla aşk ne kadar uçuruma yanaştırılır o anlatılıyor. İkisini birbirine nasıl bağlarsınız bilmiyorum ama bence ikisi de olmazsa olmaz, onlar için. Bu konuda çok fazla film yapılmıştır eminim fakat bunun kadar ruha sahip bir tanesi daha yoktur. Neredeyse kalkıp yürüyecek. 

Gözlerimi kapadım mı? Evet; kusma, eroin krizleri ve düşük sahnesi. 
Ne kadar da ümitsiz bir film, Dan gibi. 

"Gelecek önümüzde pırıl pırıl parlıyordu. Yaşadığımız an ise öyle harikaydı ki."



Tüm olanları ve filmi özetliyor Candy; 

"Bir zamanlar Candy ve Dan yaşardı. O yaz çok sıcaktı. Balmumu, ağaçların içinde eriyordu. Balkonlara tırmanırdı. Kız için her yere tırmanır, her şeyi yapardı. Benim Danny'im. Binlerce kuş, en küçük kuşlar bile kızın saçlarını  süslerdi. Her şey altındandı. Bir gece yatak tutkuyla alev aldı. Çok  yakışıklıydı ve çok iyi bir hırsızdı. Güneş ışığı ve çikolata ile beslendik. Sınırsız haz ile dolu öğleden sonraydı. Cesur Danny. Candy kayıplara karıştı. 

Günden kalan son güneş ışınları köpek balıkları gibi yüzüyor. Bu sefer senin gibi yapmak istiyorum. Hayatıma çok hızlı bir şekilde girdi ve bu çok hoşuma gitti. Kendi neşemizin çamurunda yuvarlandık. Baldırlarım teslimiyetten  ıslaktı.Ama sonra kopukluklar başladı. Sanki Dünya ters dönmüştü. Amacımız bu.  Bunun peşindeyiz. Sen içimdeyken ölecek gibiyim. Asla uyumayacak havuzdaki canavar. Kedilere, tavuklara havlamak köpeklerin doğasında var. 

..baktığım her yerde. Bazen senden nefret ediyorum. Uzun süre boyunca. Cuma.

Bunu kastetmedim, maviliğin anası. Maviliğin anası. Fırtına meleği. 

Söyledin, söz verdin. 

Gökyüzünü gösterdin. Arz, talep.

Bana bak. Olaylar bu kadar ciddileşirken sen neredeydin?

... deve dikenleriyle uzaklara uç. Çok komiksin Dan! Yatağın yanında çiçek dolu bir vazo. Kafanı kırdım. Yatağın ucunda. Ama bebek sabah öldü."


0 Comments