Babel, 2006

Tür: Dram
IMDb: 7,5

Bazen yazmazsam delirecekmişim gibi oluyor, bu da o anlardan sadece biri. Sanki bir şeyler fazla geliyor, ben bu şekilde fazlalığı attığımı düşünüyorum. Sıradaki yazımızın esas konusu olan filmle karşılaşma hikayemiz biraz sancılı oldu. Uzun bir teslimat süreci geçirdikten sonra kavuştuk. 

Susan ve Richard'ın çıktıkları turistik gezide başlarına gelen trajik olayların dört farklı aileyi kesiştiriyor olması en vurucu kısmı. Farklı kıta, kültür, dil ve dine sahip ailelerin aslında fark etmeleri gereken en büyük kavramın aile olduğunu serpiştiriyor içimize. Sevgili yönetmenin dokunmak istediği her noktaya dokunduğundan emin olması gerektiği kanısındayım, oyunculuk ve müzik seçimiyle de oldukça başarılı bir kaç saat geçirtiyor. 

"Anlaşılmak istiyorsan, dinle."



Alejandro González Iñárritu ile daha önce Birdman ile tanışmıştık ama kendisini en fazla 21 Gram ile benimsemiştim, her film kendi içinde güzeldir benim için asla kıyaslayamam. Buna göre daha iyiydi demem, her biri benim bebeklerim çünkü. Sonuçta burada bana göre; "En güzel filmler yer alıyor." İzleme fırsatınız olursa diğer filmlere de mutlaka göz atın. 


" - Biz yanlış bir şey yapmadık.
+ Ama onlar yaptığımızı düşünüyorlar."

Kurgunun tamamına göz attığınızda iletişim problemi yaşayan bir çok karakterin nasıl da aynı tarz acılara şahit olabileceklerini görüyorsunuz, işin en tatsız kısmı sizin de onlara dahil olmanız. Dünyanın bir ucundan diğer ucuna iki farklı kıtayı, dili ve kültürü paylaşıyor olsanız bile sevdiğiniz birisini kaybettiğinizde aynı acıyı hissediyorsunuz. Çaresiz hissettiğinizde, elinizden hiçbir şey gelmediğinde, bir Amerikalı olduğunuz halde ellerinizi hiçbir yere sürmeyecek kadar kirli bir ülkede yapayalnız kalıp anlamaya başladığınızda, dünyanın teknoloji devi ülkesi Japonya'da iletişim problemi çektiğinizde. Bu filmde beni en fazla etkileyen Chieko'nun diskoya girdiği sahneydi. Sanırım dünyadaki en büyük şans duyuyor olmak.


0 Comments