"Meu Pé de Laranja Lima" (Şeker Portakalı) , 2012



Tür: Dram
Imdb: 7,1
Yönetmen: Marcos Bernstein 
Oyuncular: João Guilherme Ávila, José de Abreu, Caco Ciocler


Çocukluğumda okuduğum Şeker Portakalı'nı annem okurken çok üzüldü, gözünden yaş geldi diye hınçla okumaya başlamıştım. Annemi üzmeyi başarabilen bu eskice kitap neyin nesi diye... Ben de ilk başta kayıtsız okuduğum bu kitabı sonraları sadece kimsenin olmadığı zamanlarda veya geceleri okumaya başlamıştım; o iç çekmelerim duyulmasın diye. Yani aile boyu Zezé için ağladık biz. Öyle samimi, öyle bizden...



Bir kitabın ya bir filmin güzelliğini vücutlarımızdaki somut tepkilerle ölçmedim hiç. Ağladım ya da güldüm diye güzel olmadı hiçbir şey gözümde. Yani ağladık diye paylaşmıyorum ^ ^ 
Öyle ki küçük Zezé'yi kitabı okumuş olanlar zihinlerinde nasıl tasvir ettiler bilmiyorum ama filmdekini hiç yadırgamayacaklarının sözünü verebilirim. Öyle güzel bir ağzı, bükülü dudakları, yer çekimine karşı koyamayan inik kaşları ve üzüntüye hiç gelemeyip hemen yaşaran güzel gözleri öyle bedene bürünmüş ki evinizden biri gibi... Üzülmesine dayanamayıp ekrandan çıkarıp kollarınızın arasına alasınız geliyor Zezé'yi. Çünkü ufacık bir sevgi dokunuşuyla "içindeki şeytan"dan bir anda kurtulup arşa değecek kadar güzelleştiriyor dünyasını... 
Bir de annesi... Kitabın, filmin, hikayenin tüm özeti Zezé'nin annesinin gözlerinde saklı sanki. 


Söyleyecek çok şey var. 
Kardeşine içindeki kuşu verişine, büyük şehre gidebilmek için para kazanmaya çalışmasına ve dayak yerken bile babasını dinleyip o şarkıyı bağıra bağıra söylemesine dikkat veriniz. 

Hala kulaklarımda:
"İhtiyar karımla yaşıyorum
İkimizde meteliksiziz 
Sahip olduğumuz her şeyi sattık
Ve yine acıktık
Yağlı bir göbeği ve tembel bir kıçı var
Şimdi ise ona kendini sat dedim"

Zezé'nin ayağını yere vuruşuyla ve sevimli sesiyle dinleyiniz.




0 Comments