Serendipity, 2001

Tür: Dram, Komedi
IMDb: 6,9
Yönetmen: 
Oyuncular: 

Ne hoş bir kelime değil mi? *Beklenmedik şeyler bulma şansı, *Kazara değerli şeyler keşifler yapabilme...

 İnsanın tek kelime "Tesadüf" diye Türkçeleştiresi gelmiyor açıkçası. 
Hayatımın sizler için çok küçük; benim için ise muazzam büyüklükte bir anını kaplayan konuyu içeriyor. 

İzlediğim bazı filmlerde 'tesadüfleri siz yaratırsınız' mottosu hakimdi. Burada ise farklı bir bakış açısı var, "bekleyin tesadüfler size de ışık olacak, hayatınızı ona göre şekillendireceksiniz" diyor. Bu daha heyecanlı sanıyorum. 


Başta ben de çok haksızca buldum, abartı buldum insan hayatının bu denli plansız bir şekilde su yoluna bırakılmasını, bu fikriyle örtüşmüyor benim hayat felsefem. Ama yine de çokça sevdim bu hikayeyi. Tam yılbaşı öncesi filminiz olabilir. 

Hani şarkıda diyor ya "Belki de benim kağıt param bir şekilde döne dolaşa senin cebine girmiştir, olamaz mı? Olabilir..." 
İşte onun filmi ^^ 


Belki o kağıt parçası dönüp dolaştığında hayatları 180 derece  değiştirme yetkisiyle bütünleşiyordur. Bizler böyle yaşamıyoruz. Hayatımızın pamuk ipliğine sarılı olduğunu unutup onu halatlarla sıkı bir düğüm atarak bağlıyoruz sağlam kazıklara... -kendimizi böyle inandırıyoruz daha doğru aslında- Küçük tesadüflere seviniyoruz ama işaretlere inanmıyoruz.

İçinizi böyle küçük sarhoşluklar yaratarak ısıtacak bir hayata konuk olacaksınız.

O kuralcı, kontrolcü yapınızdan kurtulup;  sıcacık battaniyenizin altında, kendinizi işaretlerin gülümseten ışıklarına bırakarak izleyiniz. 

0 Comments