Çemberimde Gül Oya (2004-2005)

Tür: Dram, Politik
IMDb: 8,4
Yönetmen: Çağan Irmak
Oyuncular: Selda Alkor, Özge Özberk, Mehmet Ali Nuroğlu

Çağan Irmak adına söylenmiş en güzel övgülerin bence tek sebebi olan televizyon dizisidir. 12 Eylül 1980 öncesi Türkiye'sindeki yaşamdan kesitlerle ekrana yansımıştır. Hayatıma katıp karıştırdığım en güzel şeylerden biri oldu benim için. Yurdanur gibi öğrenciyken Mehmet gibi bir öğrenciyi severken aynı ekrandan izlediğimizdendir belki, belki de Mehmet'in Yurdanur'u her gördüğündeki yüz ifadesindendir tam sebebini kelimelere dökemesem de hayatımın dizisi. 


Mehmet : Seni bulmak zor oldu.
Yurdanur : Beni mi arıyodun?
Mehmet : Ama daha adını bile bilmiyordum. Birkaç kişiye sordum. Kim? Ne bileyim işte; yeşil gözlü, çok güzel, kumral bir kız. Sarı çizmeli Mehmet ağa yani..Ben de iki gündür okulun bütün kantinlerini tek tek dolaşmaya karar verdim..Sonunda..
Yurdanur : Demek kantinleri dolanıyordun?
Mehmet : Evet, kantinleri dolanıyordum..

Yurdanur'un gençlik hikayesini konu alıyor dizi baştan sona, bazı hikayeler anlatmaya değer gerçekten bu da onlardan biri. Sanki Yurdanur'un dizlerine uzanmışsınız da saçlarınızı okşayarak kulağınıza bu hikayeyi anlatıyormuş hissi uyandırıyor. 1970'lerdeki öğrenci olaylarıyla başlıyor hikaye. Sağ ve sol fraksiyonlara uzak ve uzak durmaya çalışan Yurdanur'un solcu bir örgüte üye olan Mehmet'e olan aşkı. Mehmet'in Yurdanur'a olan aşkında bahsetmiyorum bile. 


‘Ne diyorum biliyor musunuz? Hep böyle olsa, uzaklık olmasa gurbet olmasa herkes hep bir arada olsa.. O büyük gün gelince güzel Allah'ım bana dese ki nasıl bir köşe istersin cennetimden.. Ha yani herkes cennetlik olur inşallah da.. Ben derim ki Allah'ım ben öyle istemem hani saraylar, yedi kat saraylar, mihraceler, zümrütler.. Sevdiğim insanlar olsun yanımda dizimin dibinde o yeter bana .. O benim cennetim olsun işte.’


"Hani böyle karanlık bir gecede, ıssız bir yokuşu tek başına inerken bir köşeyi dönersin de deniz çıkar ya karşına. Sonra o denizde bir gemi belirir. Şıkır şıkır ışıklarla geçip gider. Sen sevinirsin. Hiç nedensiz ama. Sonra için kıpırdar ya hani, öyle işte. Seni tanıdığımdan beri bir gemi geçiyor içimden. Hep ama…"

40 bölüm süren dizi, bitmesin diye elbet dua edeceksiniz ama her güzel şeyin bir sonu oluyor. Hepimiz için izlenmesi gereken, insanların yüreklerinin ne kadar taş olabileceği konusunda açık örnekler veren ve daimi gülümsetecek bir dizi.  Bittikten sonra hiç unutamayacağınız karakter bence Zarife olacak ama yine de siz bilirsiniz.

" Kış iyice geliyor artık. Biraz sonra suna abla gelecek ve bana soba yakmayı öğretecek. Bakalım Mehmet’e kışın aşık olmak nasıl bir şeymiş...”


Popüler Yayınlar