The Diving Bell and the Butterfly, 2007

Tür: Biyografi, Dram
IMDb: 8,0

Bir yerlerde gerçeğin ta kendisini yansıtan filmlerin olduğunu bilmek ne güzel, bana mutluluk veriyor. -Acısı bile bal- diyebileceğim bir durumdayım dram filmlerine karşı, çok seviyorum. Nerede karşısında hüngür hüngür ağlanan filmler orada ben. İnsanın sadece tek bir organıyla insanlarla ilişki kurmaya çalışmasının nasıl bir duygu olduğunu bilmem, daha önce hiç komaya girmedim ve daha önce hiç koma sonrası tüm vücut hareketimi kaybetmedim. Ama Jean Daminique Bauby, asıl karakterimiz sayesinde olayları sanki kendi gözünüzden görüyormuş gibi olacaksınız.



Dalgıç ve Kelebek'te Jean bize; Dalgıç elbisesi giymiş kelebeklerin uçuştuğu, tüyler ürperten bir dünyadan kartpostallar yolluyor. The Diving Bell and the Butterfly; Ronald Harwood tarafından yazılmış, Julian Schnabel tarafından yönetilmiş Amerikan Fransız ortak yapımı bir biyografi filmi. "Kelebeğimiz Jean, beyin kanaması sonucunda derin bir komaya girer. Komadan çıktığında bütün vücut fonksiyonlarını yitirmiştir. Hareket edememekte, yardım almaksızın konuşamamakta, yemek yiyememekte hatta nefes alamamaktadır. Felçli vücudunda sadece bir gözü hareket etmektedir."

Jean'in yardımlarla sadece tek gözünü kullanarak bir kitap yazdığını gördüğünüzde varlığınızın ne kadar da duygusal bir olay olduğundan bahsedeceksiniz. Aslında "yaşamın anlamı insanların yarattığı bir şeydir."



" Bugün artık bütün varlığımın küçük ıskalamalardan oluştuğunu hissediyorum. Sevmeyi bilemediğim kadınlar, hissedemediğim fırsatlar, kaçıp gitmesine izin verdiğim mutluluk anları, sonucunu önceden bildiğim ama kazananı seçemediğim bir yarış. Kör yada sağır mıyım yada gerçek doğamı bulmak için bir felaketin ışığı mı gerekiyordu?

Gerekiyor demek ki her insan için
Bir şeyleri kaybetmek gerekiyor
Değerini anlamak için.
Doyumsuzuz arkadaş.

Ben kendime acımaya bir son verdim.
Gözüm dışında felç olmamış iki şeyin daha olduğunu fark ettim.
Hayal gücüm.
Hafızam. "

Evet demek için bir kere, hayır demek için ise iki kere gözünüzü kırpınız. İyi seyirler.

Popüler Yayınlar